Forum
| pcpilot flygsimulatorforum :: Forum :: SFK Forum :: X-plane |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
| X-plane är den värd att köpa?? | ||
|
Moderatorer: webmaster, SE-JHK/Swede, Johan Helin, biggles68
|
| Författare | Post | ||
| pilot tompa |
| ||
![]() Registrerad medlem #190 Registrerad: tis jul 10 2007, 04:16Plats: viksjö järfälla inlägg: 229 Thanked 0 times in 0 posts | Ja! det är den. Jag har nu haft x-plane att litet tag och tänkte dela med mig vad jag tycker om den. Jo, det går ju ut ryckten och står lite om de på deras hemsida att X-plane ska vara mer realistisk. Jag kan själv inte tyda om den är det då jag inte har flera års av ''riktig'' flygning. Men den är faktiskt bättre i min syn punkt än FSX. X-plane har faktiskt lyckats nu är det så att grafiken inte är den bästa på hus och flygplanen, men terrängen, vattnet och vädret är FANTASTISKT! Den har såna här små effekter och så som ''sloped runways'' då banan inte är helt spik rak utan lite ner och upförs backar, då planet ochså kommer att accelerra i nerför och sakta ner upför. andra effekter som ''foged windows'', drift på banan om den är blöt och hal. mycket turbelens när man är i molnen. häftiga ljuseffekter högt detaljerad asfalt på banor och taxibanor. sen är det så att default flygplatserna inte har några byggnader, som terminalen o.s.v. så det blir lite ladda ner grejer. men jag har gjort de har blandannat 30 fina svenska flygplatser med byggnader och några norska. sen är planen inte så fina förutom några, men det finns att ladda ner massa fina gratis plan. säg bara till så ger jag dig en länk där jag hitta grejerna. X-plane är mer realistisk i flyg och väder än FSX. FSX överklassar i grafik se bara captain sim modellerna. Men vill du ha en realistisk simulator som faktiskt kan bli FAA certifikerad då är X-plane något för dig, vill du ha grafik mycket fina 3-D grejer då är absolut FSX din grej. Jag säger JA till x-plane nu som jag tar flyget mycket mer på allvar, och den är bättre. men har än inte riktigt slutat med FSX. MvH Thomas | ||
| Tillbaka till toppen | | ||