Forum
| pcpilot flygsimulatorforum :: Forum :: SFK Forum :: Flight Simulator X |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
| Går inte att spara ändringar i aircraft.cfg filer i Vista | ||
|
Moderatorer: webmaster, SE-JHK/Swede, Johan Helin, biggles68
|
| Författare | Post | ||
| Sture |
| ||
![]() Registrerad medlem #311 Registrerad: tor maj 28 2009, 11:58Plats: Danderyd inlägg: 7 Thanked 0 times in 0 posts | Har försökt att göra tillägg och ändra i aircraft.cfg filer, men då jag ska spara säger Vista att "Åtgärden nekas"!! Någon som har ett bra tips? Jag är registrerad som Administratör. Sture [ Redigerat ons jun 24 2009, 02:34 ] Sture H | ||
| Tillbaka till toppen | | ||
| MB33 |
| ||
| Högerklicka på filen, välj egenskaper och välj fliken "säkerhet", kontrollera att du har behörighet att ändra och skriva till filen. Annars får du redigera detta. I "avancerat" i fliken "gällande behörigheter" finns det också lite alternativ att kryssa i om det fortsätter att bråka. Sen kan man ju alltid kolla så att inte filen används av ett annat program samtidigt, been there done that... | |||
| HMHS |
| ||
![]() Registrerad medlem #292 Registrerad: lör okt 25 2008, 09:08Plats: Sverige inlägg: 3 Thanked 0 times in 0 posts | Vad jag brukar göra då jag stöter på detta, är att helt enkelt spara cfg-filen i någon annan mapp, och sedan kopiera den till flygmappen där planet är lagt i FSX-root | ||