Forum
| pcpilot flygsimulatorforum :: Forum :: SFK Forum :: Fikarummet! |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
| Statiska modeller | ||
| Gå till sidan [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 | |
|
Moderatorer: webmaster, SE-JHK/Swede, Johan Helin, biggles68
|
| Författare | Post | ||
| Ronny |
| ||
![]() ![]() Registrerad medlem #21 Registrerad: lör feb 18 2006, 07:28Plats: Njurunda inlägg: 414 Thanked 2 times in 2 posts | Jag hittade ett par bilder från mitt plastmodellbyggande.Detta var mitt stora intresse innan datorn tog över.Det ligger fortfarande obyggda modeller i källaren och massor av små Humbrolfärgburkar som sakta torkar bort.Vem vet, kanske jag får lust att starta om igen någon gång. CORE_LAN17 CORE_LAN17 | ||
| Tillbaka till toppen | | ||
| webmaster |
| ||
webmaster SFK![]() ![]() Registrerad medlem #1 Registrerad: mån okt 24 2005, 03:32Plats: Angered inlägg: 307 Thanked 1 time in 1 posts | He He, just de där kommer jag ihåg när jag var hemma hos dig i källaren där, kommer ihåg att du hade ställt upp modellerna precis så som de var avbildade i böcker, åtminstone ett par stycken i alla fall. Har även jag ett par balsamodeller som ligger i källaren och väntar på ihopsättande. MVH jocke ![]() ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| SE-HJO/ FV92 |
| ||
![]() Registrerad medlem #138 Registrerad: fre okt 06 2006, 11:24Plats: sweden inlägg: 82 Thanked 1 time in 1 posts | o jag har en plastmodell av JA 37 Viggen som ligger i källaren, inköptes 2005 för att fira en epoks slut, tyvärr så har jag inte byggt den än, men tyffa modeller. Det är alltid kul när man bygger upp landskap runt dom... | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | verkligen en fin lansen där .. Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| lars fors |
| ||
![]() Registrerad medlem #123 Registrerad: mån jun 26 2006, 10:56Plats: Santa Pola, España inlägg: 93 Thanked 1 time in 1 posts | Åååh, en S32C oxå! Snyggt. Just den individen har jag jobbat med när F11 fortfarande levde. MAN BEHÖVER INTE VETA OM ATT MAN ÄR BÄST | ||
| Ainax |
| ||
![]() Registrerad medlem #33 Registrerad: tor mar 02 2006, 10:36Plats: Uppsala inlägg: 628 Thanked 2 times in 2 posts | fina modeller! Blir själv nästan lite sugen på att börja bygga igen. Men först måste man få tid över till det [ Redigerat lör nov 24 2007, 11:38 ] System: FS9/FSX on Vista, Intel(R) Core(TM) i7CPU 920 2.67GHz, 6 Gb DDR2 RAM 800Mhz, NVIDIA GeForce GTX 295 896Mb, 1400Gb HD, flat monitor, Hotas Cougar + CH PRO USB Pedels + Track IR 4Pro ![]() ![]() | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | Tjenare igen. Grymtfina modeller ronny =). Tänkte passa på att visa ett fåtal av de modeller som min far och jag byggt sen jag var 4 år gammal. Här är ett par bilder med små skaror av vad vi har byggt. Dom största är inte med för dom ligger fortfarande nerpackade i lådor sen flytten. Så den största vi har totalt är nog en B-29 stratofortress och tätt efter kommer alla dom kända typ som B-17 , lancaster hadley page halifax . Short Stirling etc... här kommer lite bilder. Men den som först kn nämna vad det stora planet på första bilden är för något, kommer få svara på en följd fråga och kanske vinna något lustigt ... .CORE_LAN17 CORE_LAN17 CORE_LAN17 CORE_LAN17 Sen några plan som är på reporation efter en omskakad flytt.. CORE_LAN17 Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| SE-JHK/Swede |
| ||
![]() ![]() Registrerad medlem #17 Registrerad: lör feb 18 2006, 12:25Plats: Upplands-Bro inlägg: 109 Thanked 0 times in 0 posts | Kan de va en Avro Shackleton MR3 SE-JHK /Swede Swedlanda: [länk] Youtube: [länk] | ||
| Ainax |
| ||
![]() Registrerad medlem #33 Registrerad: tor mar 02 2006, 10:36Plats: Uppsala inlägg: 628 Thanked 2 times in 2 posts | Säger samma som Swede System: FS9/FSX on Vista, Intel(R) Core(TM) i7CPU 920 2.67GHz, 6 Gb DDR2 RAM 800Mhz, NVIDIA GeForce GTX 295 896Mb, 1400Gb HD, flat monitor, Hotas Cougar + CH PRO USB Pedels + Track IR 4Pro ![]() ![]() | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | Swede var först !!! grattis... här kommer följd frågan. Avro Shackleton är ett flygplan baserat på en engelsk bombare från andra världkriget vid namn Avro Lancaster. min fråga lyder: Lancaster byggdes också om till en kärra för civilflyget, som passagerar plan. ´Veillket namn hade det planet ? .. Lycka till Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Gå till sidan [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 | |