Forum
| pcpilot flygsimulatorforum :: Forum :: SFK Forum :: Flight Simulator X |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
| Flygplan | ||
| Gå till sidan [1] 2 | |
|
Moderatorer: webmaster, SE-JHK/Swede, Johan Helin, biggles68
|
| Författare | Post | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | Hejsan, nu när jag har kommit igång med FsX, så har jag börjat testa att flyga med addons från fs9 i FsX. Jag har testat sk60, viggen draken etc och det fungerar fint. Nu med den nya typen av multiplayer i FsX, men rök effekter som syns, formationsflyg är lättare etc, så tycker jag det vore roligt med rök effekter till FsQ sk60. Jag har själv testat att installera rök effekter men jag får det bara till att funka om man trycker ner effekt knappen "i" hela tiden. Så jag skulle önska om någon kunde fixa rök efekterna till sk60, (och helst med rök från varje vingspets) . P.S skulle gärna vilja se en ny preview på Rb:s Lansen Hare Bäst !!! Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Ainax |
| ||
![]() Registrerad medlem #33 Registrerad: tor mar 02 2006, 10:36Plats: Uppsala inlägg: 628 Thanked 2 times in 2 posts | Det finns ju redan rök till SK60 Björn System: FS9/FSX on Vista, Intel(R) Core(TM) i7CPU 920 2.67GHz, 6 Gb DDR2 RAM 800Mhz, NVIDIA GeForce GTX 295 896Mb, 1400Gb HD, flat monitor, Hotas Cougar + CH PRO USB Pedels + Track IR 4Pro ![]() ![]() | ||
| Tillbaka till toppen | | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | ojsan det kanske det finns Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Ghost |
| ||
![]() Registrerad medlem #76 Registrerad: sön mar 19 2006, 02:02Plats: Grästorp inlägg: 3 Thanked 0 times in 0 posts | Hej Björn! Har själv flugit Saab 105 i FSX med gott resultat. Jag har även försökt flyga med Roger Norlings SK60 vilket inte funkat alls. (Finns ej att välja bland aircraft) FSX verkar inte förstå att jag har olika versioner av flygplanet. Jag önskar kunna flyga med den grå Sk60:n SE-88 Alla tips är välkomna eftersom jag verkar gå bet själv på detta. Ronny Hagman | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | Tjenare Ghost . Kul att du har lyckade resultat med Sk60 (förutom Rogers addon texturer) . Kul att någon annan med FsX flyger 60 .Jag önska att någon kunde få fungerande rök effekter till existerande team 60 textur modell, av FsQuality Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Grimnir |
| ||
| | Jag lovar att ta en titt på vad som är ändrat i FSX, som gör att min mod till FsQ SK60 inte fungerar. Antagligen är det bara något i konfigurationsfilen. Men, jag har själv inte hunnit testa ännu... Återkommer! Roger | ||
| Grimnir |
| ||
| | Ok, nu har jag testat... Det fungerar alldeles utmärkt att flyga även med min mod. Man måste bara se till att bocka för "show all textures" när man väljer flyg. Däremot verkar elsystem mm vara programmerat litet annorlunda i FSX och jag får en hel del problem med att kontrollera systemen. Sen har jag inte hunnit testa rök och belysning heller, så det kan säkert krångla litet. Återkommer förhoppningsvis framöver med fixar för system-problemen. /Roger | ||
| Shaggy |
| ||
![]() Registrerad medlem #56 Registrerad: lör mar 11 2006, 11:58Plats: ESMX - Växjö inlägg: 966 Thanked 5 times in 4 posts | tack så mkt Grimnir, det uppskattas mycket Mvh Björn Evans ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Ainax |
| ||
![]() Registrerad medlem #33 Registrerad: tor mar 02 2006, 10:36Plats: Uppsala inlägg: 628 Thanked 2 times in 2 posts | Felet med att röken inte finns i existerande team 60 är för att det inte finns någon "rök kod" i Aircraft.cfg filen.. Men det kan jag ordna System: FS9/FSX on Vista, Intel(R) Core(TM) i7CPU 920 2.67GHz, 6 Gb DDR2 RAM 800Mhz, NVIDIA GeForce GTX 295 896Mb, 1400Gb HD, flat monitor, Hotas Cougar + CH PRO USB Pedels + Track IR 4Pro ![]() ![]() | ||
| Grimnir |
| ||
| | Mja, det ska nog finnas kod för rök i Team60, åtminstone i min variant. Men sen kanske det fungerar litet annorlunda i FSX jämfört med FS9. Ska kolla på det senare /Roger | ||
| Gå till sidan [1] 2 | |