Forum
| pcpilot flygsimulatorforum :: Forum :: SFK Forum :: Fikarummet! |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
| Helsvensk rote! | ||
| Gå till sidan [1] 2 3 4 5 6 7 | |
|
Moderatorer: webmaster, SE-JHK/Swede, Johan Helin, biggles68
|
| Författare | Post | ||
| Aerox |
| ||
![]() Registrerad medlem #6 Registrerad: fre feb 17 2006, 12:57Plats: Östersund inlägg: 1209 Thanked 5 times in 5 posts | Ja, jag tänkte att vi skulle ha det! Nu när vi har flygplan från svenska flygets början nästan! Fast jag hade mest tänkt på jet nu då. Men sen kan man ju ta med te x. gamla propeller plan kanske som C-130 Herkules. Till vår rote ingår följande: Tunnan *Lansen Draken SK-60 Viggen *Gripen * Lansen är inte klar ännu, Gripen är inte den vackraste. Så... säg till om ni tycker det verkar vara en rolig idé eller om det skulle vara med andra plan. Okej, jag avslutar mitt inlägg med lite godis från F7 såtenäs uppvisningen! Bilden är så som jag vill ha det också! Som en slut bild på de svenska försvaret! Hade blivit asballt helt enkelt! Och filmklippet är filmat med min vanliga "stillbilds"kamera, därav den ruskigt dåliga kvalitéten. Det är Viggen... var bara tvungen att filma den, ljudet nog de bästa som finns tror jag! Det är inte så långt klippet heller, men men, det är alltid något till mina FS kompisar / Ciao [ Redigerat lör aug 05 2006, 01:11 ] SE-DRD / D77 Intel Core™ 2 Quad Q9550 @3,3 Ghz, OCZ DDR2 PC9600 4Gb 1200 MHz, Asus P5Q-E, 22" LCD Eizo, Geforce 9800 GT 1 Gb, 650 Watt Q-Tec, 500 GB HDD, Saitek X52, TrackIr4 TrackClip PRO ![]() ![]() | ||
| Tillbaka till toppen | | ||
| Aerox |
| ||
![]() Registrerad medlem #6 Registrerad: fre feb 17 2006, 12:57Plats: Östersund inlägg: 1209 Thanked 5 times in 5 posts | Oj, glömde att filmklippet var för stort! 4.20 Mb var den, packad. Jaja... Här är bilden med! Glömde att det var JPG som var tillåtet inte JPEG PS: Det lät RIKTIGT högt när dem kom över en! DS/ Enjoy CORE_LAN17 SE-DRD / D77 Intel Core™ 2 Quad Q9550 @3,3 Ghz, OCZ DDR2 PC9600 4Gb 1200 MHz, Asus P5Q-E, 22" LCD Eizo, Geforce 9800 GT 1 Gb, 650 Watt Q-Tec, 500 GB HDD, Saitek X52, TrackIr4 TrackClip PRO ![]() ![]() | ||
| RBDESIGN |
| ||
![]() Registrerad medlem #44 Registrerad: tis mar 07 2006, 11:48Plats: Norrköping, Nynäshamn ESSP inlägg: 1158 Thanked 4 times in 4 posts | Jag tycker det är en alldeles TOPPEN idé. Det enda lilla problem jag kan se är att få ihop tillräckligt med piloter. Men givetvis har jag en lösning på det problemet oxå. Det räcker faktiskt om man skulle få ihop 4 piloter kan vi säga. (Rent teoretiskt räcker det med 1 enda pilot, men eftersom planen flyger i fyrgrupper på bilden så kan vi utgå ifrån att det ska vara 4 piloter, eller mer så klart. Ju fler desdo roligare.) Det har ganska nyligen släppts en recordermodul som heter Recorder_1-3_beta.zip och med den kan man spela in när man flyger i en formation och sedan spela upp det i FS och flyga med sin formation brevid den inspelade formationen och spela in det igen, och igen , och igen..... Nu fattar ni att det inte blir så krångligt att fixa denna tanken som Regalboss har. Här är ett urdrag ur readme filen History ======= Version 1.3 ----------- - added playback of multiple recordings - added recording during traffic playback - added recording and playback of AI traffic - added option for recording without dialog interruption - added options for keyboard controls and playback window during traffic playback - made key shortcuts for stop recording/playback customizable Version 1.21 ------------ - some timing changes to get smoother aircraft movement during playback Version 1.2 ----------- - added “play as traffic” feature - added advanced tower and spot views - added optional adjustment of sim rate with playback speed - increasing sim rate during recording will no longer result in too fast playback - display recording/playback in lower right corner (instead of green bar on top) Modulen finns här [länk] Lets go fly in formation.............. Mvh Rille [ Redigerat lör aug 05 2006, 03:49 ] RB_DESIGN info©rbdesign.se Hemsida: [länk] System: FS9 on P4 2,9GHz 800 Mb bus Hyper Threading Tecnology, 4GB HyperX DDR, 2 st VelociRaptor HDD SAPPHIRE HD 3850 512MB, 22" flat monitor, Thrustmaster HOTAS Couger + CH PRO USB Pedels Citat från en orolig farmor till sitt barnbarn som blev fältflygare. Var rädd om dig nu mitt barn och lova mig att flyga riktigt lågt och långsamt. | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Aerox |
| ||
![]() Registrerad medlem #6 Registrerad: fre feb 17 2006, 12:57Plats: Östersund inlägg: 1209 Thanked 5 times in 5 posts | Ahh, just ja! Den lilla rackaren! Den tar vi! Men nu gör vi så här, det var 18 stycken som har tittat i den här tråden när jag kollade sist och en som har skrivit. Låt oss se om vi kan få ihop några piloter här. Rille, du är väl med va? I så fall är vi 2 stycken nu.Kom igen nu alla! SE-DRD / D77 Intel Core™ 2 Quad Q9550 @3,3 Ghz, OCZ DDR2 PC9600 4Gb 1200 MHz, Asus P5Q-E, 22" LCD Eizo, Geforce 9800 GT 1 Gb, 650 Watt Q-Tec, 500 GB HDD, Saitek X52, TrackIr4 TrackClip PRO ![]() ![]() | ||
| RBDESIGN |
| ||
![]() Registrerad medlem #44 Registrerad: tis mar 07 2006, 11:48Plats: Norrköping, Nynäshamn ESSP inlägg: 1158 Thanked 4 times in 4 posts | Jag har tyvärr inget headset för teamspeak som numera tydligen krävs. Och närmaste veckorna är jag helt upptagen med sista luftis skrivningarna, men annars vore det kul. Vem vet, det kanske smyger in en beta Lansen, haha RB_DESIGN info©rbdesign.se Hemsida: [länk] System: FS9 on P4 2,9GHz 800 Mb bus Hyper Threading Tecnology, 4GB HyperX DDR, 2 st VelociRaptor HDD SAPPHIRE HD 3850 512MB, 22" flat monitor, Thrustmaster HOTAS Couger + CH PRO USB Pedels Citat från en orolig farmor till sitt barnbarn som blev fältflygare. Var rädd om dig nu mitt barn och lova mig att flyga riktigt lågt och långsamt. | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| webmaster |
| ||
webmaster SFK![]() ![]() Registrerad medlem #1 Registrerad: mån okt 24 2005, 03:32Plats: Angered inlägg: 307 Thanked 1 time in 1 posts | Jag är med, beror bara på NÄR vi gör det! Skall bli skoj! MVH jocke ![]() ![]() | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Aerox |
| ||
![]() Registrerad medlem #6 Registrerad: fre feb 17 2006, 12:57Plats: Östersund inlägg: 1209 Thanked 5 times in 5 posts | Härligt att höra Jocke! Ska bli kul att Äntligen få flyga med dig! Ja, det får vi diskutera framöver. SE-DRD / D77 Intel Core™ 2 Quad Q9550 @3,3 Ghz, OCZ DDR2 PC9600 4Gb 1200 MHz, Asus P5Q-E, 22" LCD Eizo, Geforce 9800 GT 1 Gb, 650 Watt Q-Tec, 500 GB HDD, Saitek X52, TrackIr4 TrackClip PRO ![]() ![]() | ||
| Aggressor-01 |
| ||
![]() Registrerad medlem #18 Registrerad: lör feb 18 2006, 02:21Plats: Vetlanda, Sweden inlägg: 349 Thanked 3 times in 3 posts | Jag flyger gärna med er. Måste bara fixa mitt kraschade FS. (Så j'':;% tråkigt att installera om allt). Mvh Aggressor-01 / Patrik P4 3,4GHz. Corsair TWINX1024-3200C2. Hiper Type-R 580W. Samsung SpinPoint 200GB SATA2. XFX GeForce 7800GT 256MB. 19" LCD. Thrustmaster HOTAS Cougar | ||
| oliktpauven |
| ||
![]() Registrerad medlem #13 Registrerad: lör feb 18 2006, 09:58Plats: Stockholm inlägg: 460 Thanked 4 times in 4 posts | Jag är med! Mvh Jonatan SE-GVE / Aggressor-04 ![]() ![]() | ||
| Niklas Granander |
| ||
![]() Registrerad medlem #54 Registrerad: fre mar 10 2006, 05:58Plats: Stockholm, Bromma (ESSB) inlägg: 8 Thanked 0 times in 0 posts | Jag är gärna med om det finns plats | ||
| Tillbaka till toppen |
| ||
| Gå till sidan [1] 2 3 4 5 6 7 | |