Forums
| pcpilot flygsimulatorforum :: Forums :: SFK Forum :: AirCab-Ronair verksamhet |
|
<< Previous thread | Next thread >> |
| Acra Sportflygklubb? | ||
|
Moderators: webmaster, SE-JHK/Swede, Johan Helin, biggles68
|
| Author | Post | ||
| pehje |
| ||
![]() Registered Member #3 Joined: Mon Dec 26 2005, 09:10PMLocation: Viksjö, Järfälla, Sweden Posts: 72 Thanked 2 times in 2 posts | En idé: ACRA skulle kunna arrangera en sportflygklubb för små enkla enmotoriga "general aircraft" på små flygfält (Barkarby, Skå; Vängsö, Frölunda etc). Ett utmärkt sätt att rekrytera nya piloter till mer strukturerad och större trafik. Dessutom en kul och avslappnad variant av det mer bolagsberoende linjeflygandet... Sno gärna konceptet eller delar därav från Kottens Flygklubb på [länk] ------------------------------------------------------------ /Per "SE-BOB" Hjertén System: FS2004 and FSX standing by in bookshelf waiting for fs-time and new PC | ||
| Back to top |
| ||
| webmaster |
| ||
webmaster SFK![]() ![]() Registered Member #1 Joined: Mon Oct 24 2005, 03:32PMLocation: Angered Posts: 307 Thanked 1 time in 1 posts | Klockrent! Återkommer! Webmaster ![]() ![]() | ||
| Back to top |
| ||
| pehje |
| ||
![]() Registered Member #3 Joined: Mon Dec 26 2005, 09:10PMLocation: Viksjö, Järfälla, Sweden Posts: 72 Thanked 2 times in 2 posts | Ja, eller SFK eller vadsomhelst... ------------------------------------------------------------ /Per "SE-BOB" Hjertén System: FS2004 and FSX standing by in bookshelf waiting for fs-time and new PC | ||
| Back to top |
| ||
| SE-MAR / Martin |
| ||
| | Tycker de låter som en grymt bra ide ! Tycker personligen de e näst intill roligast att flyga Cessna 172 m fl små flygplan pga dess enkelhet å manövrerbarhet. Hakar gärna på . Varför inte bara köpa upp Kottens modellflygklubb rakt av.mvh SE-MAR [ Edited Mon Apr 24 2006, 06:19AM ] Intel pentium 4 3.20 GHz RAM 1024 ATI 850 X 256 mb HDD 250Gb Saitek Cyborg Evo Force MSN: mBoS_1337©hotmail.com ACRA 86 | ||
| Back to top |
| ||
| lazze |
| ||
![]() Registered Member #68 Joined: Thu Mar 16 2006, 10:05AMLocation: Norrtälje Posts: 22 Thanked 0 times in 0 posts | Detta har jag längtat länge efter! BUSBRA! Flygsignalist/navigatör på 50-talet med stort flygintresse kvar! Vill gärna komma tillbaka till den raka och ärliga andan som fanns i gänget inom FV på den tiden och som jag hoppas lever vidare! | ||
| Back to top | | ||
| SE-STM |
| ||
| Kanske med möjlighet att flyga 2-sitsigt segelflygplan (passagerarinkomst till klubben)? Tommy | |||
| Back to top | | ||
| webmaster |
| ||
webmaster SFK![]() ![]() Registered Member #1 Joined: Mon Oct 24 2005, 03:32PMLocation: Angered Posts: 307 Thanked 1 time in 1 posts | Denna idé har tyvärr blivit liggande, men jag har inte släppt den helt. Nu finns det ju bra online-verksamhet, hos swedlanda, samt hos vårt militära gäng. Har dock funderingar på att försöka mig på en slags portal, för simulatorflygare i Sverige, som blir en slags frontsida , som sedan styr besökaren till våra olika huvudämnen. Tänker mig i lösa drag: Onlineflygning: Swedlanda samt virtuella flygvapnet Design och addons: RBDesign VA bolag: de som finns bland våra medlemmar Sidor i norden: flightsim.se samt flightsim.no mm Vi får se vad det blir, men det är väl detta som jag "fnular" på nu... Ha det bra så länge! MVH Jocke ![]() ![]() | ||
| Back to top |
| ||
| Ronny |
| ||
![]() ![]() Registered Member #21 Joined: Sat Feb 18 2006, 07:28PMLocation: Njurunda Posts: 414 Thanked 2 times in 2 posts | Behöver ni flygplan till flygklubben så målar jag upp dem i passande ACRA färgsättning eller vad det blir. Det är alltså om det behövs, jag tänker inte ha ensamrätt att måla.Finns det någon som tycker det vore kul att måla tycker jag det går före.Men finns behovet så målar jag. | ||
| Back to top | | ||